1. הדרכה ואימון מקצועי לארגונים לסגל פדגוגי לצוותים

  • הדרכה ואימון מנהלים: אימון אישי והדרכה פדגוגית.
  • הדרכה ואימון להובלת שינוי משמעותי בארגון, ייחודיות בית ספרית.
  • הדרכה והנחיית צוותים: צוותי ניהול, בעלי תפקידים בדרג ביניים וכלל צוותים.
  • הדרכה לכניסת רשות ו-או ביה"ס לניהול עצמי, על כל המשתמע.
  • הדרכה ואימון מורים חדשים במערכת-שמירה על הגחלת.
  • הדרכה וייעוץ ארגוני ברשויות, מינהל החינוך, ארגונים ועמותות בתחום החינוך.
  • הדרכה וליווי בעת משברים במערכת החינוכית כמו למשל: משבר מנהל-צוותים, הורים-צוות/ים, אקלים ארגוני, רשויות ומנהל.
  • אבחון הארגון , הגשת המלצות ובנית תוכנית לתוצאה רצויה למנהל אישית ולארגון.
  • הדרכה בבניית תוכניות עבודה על פי ערכי הארגון, כולל תוכנית מדידה ומבזרת אחריות.
  • הדרכה לקשר מיטיב בין בית הספר וקהילה: גני ילדים, הורים, מגזר שלישי-יצירת מעגלי שיתוף- פעולה עם הקהילה הורים בכלל וועדי הורים בפרט.

ייעוץ, הדרכה ואימון לארגונים הוא תחום רחב לעוסקים בייעוץ ארגוני, הנחייה וכדומה. הערך המוסף שלי , עצם היותי בוגרת המערכת, בעלת ידע וניסיון רב מאוד. השלב הראשוני בכניסה לארגון כמו מינהל החינוך, בית ספר, עמותה או אחר הינו שלב ההכירות והאבחון הארגוני. בשלב זה אני משתמשת בכלים מוכחים ועדכניים לאבחנה מדוייקת של הארגון: שיחות אישיות מהמנהל ועד המאבטח, מהתלמיד ועד ההורה הפעיל. לאחר שלב האבחון מוצגת תמונת מצב עדכנית והמלצות, הלוקחות בחשבון את צורכי הלקוח והארגון. נבנית תוכנית מדידה, נקבעים יעדים ויוצאים לדרך בליווי צמוד שלי.

תחום מעניין ביותר. יכול להיות ליווי מנהל בתחילת דרכו, מיצובו בארגון. קביעת נהלי ושגרות עבודה, בניית חזון ומטרות , הנגזרות ממנו.

שלב הערכה ובקרה לאורך התהליך, כך שהתוצאות מגיעות בהלימה לתוכנית.

2. אימון אישי והדרכה להורים למשפחות אחד על אחד

  • מפגשים של כלל השותפים במשפחה: הורים, אח, אחות, סבא, סבתא, מטפל/ת.
  • ליווי בתהליכי שינוי להורות עם משמעות: ממצב של בילבול למיקוד ובהירות, מרפיון לסמכות, מהימנעות לנוכחות.
  • ליווי וייעוץ להורים אל מול ועם צוותי בית הספר על הילד הפרטי שלהם.
  • הדרכה ואימון הורים לילדי ADHD, ADD -איך חיים עם זה ונהנים?
  • הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה, מבולבלים? רוצים סדר וידיעת הזכויות/החובות? -נעשה זאת יחד.
  • הדרכה ואימון להורים בחינוך ילדים, שקשה להם: בהיבט ההתנהגותי, כישורים -חברתיים, מוטיבציה ללמידה ועוד.
  • בעיות התנהגות בבית, בעיית גבולות, מריבות בין אחים.
  • סדר יום במשפחה-יש דבר כזה?
  • כלים לניהול משפחה משמעותית.

הדרכה להורים ומשפחות

כאם לילדים, בוגרים, וסבתא לנכדים צעירים, אני מוצאת עצמי כל הזמן לומדת, הורות מהי.

גידול הילדים בדורי כאם, שונה מגידולם היום. הניסיון שלי בבית ובבית הספר, היכרות עם מגוון גדול של משפחות, למידה מתמדת בתחום, שעות אינספור עם אנשי מקצוע בתחום ההורות: פסיכולוגים, רופאים ומטפלים שונים, מביאים אותי למפגשים עם הורים, כשאני מלאת אמפתיה. קשובה ויודעת לאבחן במהירות את הצרכים, הערכים המשפחתיים, הזוגיים ובכך אני מצליחה לנתב את המשפחות להורות משמעותית. כזו שמכילה, מאפשרת למידה והתנסות, מציבה גבולות ברורים ומכינה את הילדים לחיים טובים בעתיד עם עצמם ובחברה. כל זאת בהמון אהבה.

אומנם אומרים שהורות אינה מגיעה עם ספר מתכונים, אני מאמינה שכל משפחה, יכולה ליצור את הספר שלה לחיים טובים, שלווים ומהנים בחיק המשפחה.

  • אימון אישי למציאת ייעוד בחיים המקצועיים.
  • אימון אישי למציאת ייעוד ביחסים בינאישיים: זוגיות, חברים, יחסי עבודה.
  • אימון אישי למציאת התחום בו ברצוני לעבוד.
  • אימון אישי למציאת התחום אותו מעניין לי ללמוד.
  • אימון אישי להעלאת הביטחון העצמי.
  • אימון אישי להעצמה.

אימון אישי

אימון אחד על אחד הינו תהליך בו המתאמן והמאמן מחוייבים להנעת המתאמן מנקודה א לנקודה ב אותה בחר.

השתחררות מכבלים מחשבתיים, לעבר מחשבות חיוביות, זיהוי החוזקות וטיפוחן, זיהוי נקודות טעונות שיפור (נטש"ות) ועבודה עליהן, כך שהשרירים המנטליים יתחילו לעבוד. בדיוק כמו בחדר כושר בו עובדים על השרירים הפיזיים. בחדר המנטלי יעבור המתאמן מפגשים ממוקדים, שיבהירו לו את המטרות החשובות לו ויסייעו להשיגן בדרך קצרה, מהירה ומלאת מחוייבות של שני הצדדים.

ראיתי בעיניי מתאמנים שהצליחו להוריד את המחסום שהיה להם ביצירת זוגיות, בראיונות עבודה, בשיחות בינאישיות, בזוגיות, בעבודה אל מול החברים, ההורים, מציאת מקצוע, החלפת מקצוע ועוד ועוד. הכי כיף לראות את המתאמן ברגע בו התובנות מתחילות להגיע והפעולה לכיוון המטרה ממש קלה לאחר מכן.

3. הנחיית קבוצות הורים צוותים

הנחיית קבוצות, מה הערך המוסף שלי? ידע וניסיון רבים.

היכרות עם מגוון קבוצות, הן כמשתתפת והן כמנחה.

עבדתי כמנחה קבוצות מורים ומנהלים בבתי ספר, חיילים לוחמים לקראת אזרחות, הורים המעוניינים לשפר את הורותם, אנשים המתמודדים עם קושי/מחלה ומעונינים לנהל את חייהם בצורה מיטבית.

מציעה:

  • קבוצות הורים-להשבחת ההורות.
  • קבוצות הכנה להורים לקראת הכניסה לכיתה א' ולמסגרת הבית ספרית.
  • קבוצות הכוון לקראת חטיבת ביניים ותיכון.
  • קבוצות העצמה לח'ברה לאחר הצבא, הטיול של: מה עושים עכשיו???
  • קבוצות צוותי הוראה לשיפור עבודת הצוות.
  • קבוצות להובלת שינוי פדגוגי בבית הספר.

הנחיית קבוצות- עבודה בקבוצות הינה אחת מהתופעות שהחברה הדמוקרטית מעודדת בשנים האחרונות, זו משקפת את הצורך הבסיסי של האדם להשתייך, לתרום ולהיתרם. כך כותב בספרו:  " מסע קבוצתי",  דר' ירון זיו ספר עליו אני מתבססת בעבודתי בקבוצות.  קבוצה מוגדרת כמספר אנשים ביניהם קיימים יחסי גומלין לאורך זמן, מטרתה משותפת ובכך מתפתחת דינמיקה קבוצתית. קיימים סוגי הקבוצות רבים כמו: אימון, קבוצות מפגשים לפתרון בעיות והתמודדות עם קושי, קבוצות מודעות וצמיחה אישית, קבוצות למידה, קבוצות הדרכת הורים, הדרכת צוותים, ועוד. דר' ירון זיו מדגיש כי קיימים שלושה מרכיבים בעבודה קבוצתית: תוכן תהליך ומבנה. אומנות ההנחייה היא תכנון נכון של העבודה בקבוצה, עמידה על גבולות ומבנה נכון. לא אחת חוויתי עבודה עם קבוצות בהן הייתה התפתחות אישית פרטנית של חברי הקבוצה, ובמקביל כמובן, התפתחות הקבוצה. יכולת ההכלה, השיקוף, המשוב לחברי הקבוצה מהווים סולם התקדמות וצמיחה. בחיי המקצועיים נהגתי לומר לצוותים-"לא חשוב איזה תוכנית/פרוייקט/משימה יש לפנינו מערך היחסים חשוב ביותר והוא זה המאפשר או המעכב בעבודה הקבוצתית, מיומנות המנחה כאן היא קריטית.

כל הזכויות שמורות לדפנה למש, יועצת חינוכית | עיצוב ופיתוח דפי נחיתה