שלום, נעים להכיר שמי דפנה למש ואני עוסקת במתן שירותים מקצועיים בחינוך: ייעוץ, הדרכה ואימון.

תעודות:

  • תואר ראשון BED בחינוך ופסיכולוגיה.
  • תואר שני MA במינהל החינוך.
  • מאמנת אישית -הכשרת מאמנים.
  • מאמנת בשילוב NLP
  • מדריכה לתוכניות לימודים ושיטות הוראה
  • יועצת ארגונית למערכות ציבוריות: חברה, קהילה וחינוך.
  • מדריכה הורים לילדים עם צרכים מיוחדים: ADD, ADHD, לקויות למידה וילדים על הספקטרום.
  • מנחה קבוצות

32 שנים הייתי במערכת החינוך, את דרכי התחלתי כמורה מחנכת לגיל הרך-כיתות א'-ב'. תמיד אהבתי את התפקיד כמחנכת המתחילה לעצב את דור העתיד ומשנה את התנהלותם בעולם מילדים, שאינם קוראים, כותבים, יודעים חשבון ושולטים במיומנויות למידה לתלמידים מן המניין.

לאחר 17 שנים בהם הייתי מחנכת, התקדמתי להיות רכזת שכבה של הגיל הרך. למדתי כישורי שפה והדרכת מורים בתוכניות לימודים ושיטות הוראה והדרכתי בבתי ספר צוותי מורים ומנהלים. תפקיד ההנחייה היה אהוב עליי במיוחד, מכיוון שאיפשר לי ללמוד ראייה מערכתית מהי וכיצד ניתן בהובלה נכונה להוביל צוותים ומנהלים לשינוי בבית ספרם.

הרקע שלי

יצאתי לניהול, כמלאו לי 40 וניהלתי בית ספר באזור "יוספטל", כיתות א-ח 550 תלמידים, המנהלת יצאה לשבתון ואני ניהלתי את בית הספר. נקשרתי לתלמידים, שהגיעו ממצב סוציואקונומי בינוני נמוך , רציתי לתת להם יתרון ותחושת שיוויון. 

בניתי עבורם מערך בשיתוף גורמים רבים ויצרנו לתלמידים המאתגרים קבוצת תיאטרון רחוב. בסיום שנה הם הופיעו במסיבת סיום בקטע מופע שלם שיצרו, היכולות, תחושת המסוגלות, היותם נבחרים ורצונם להצליח ולקבל מקום הובילו אותם לשינוי מנטלי לגבי רצון, התמדה ועבודה קשה.

לאחר שנה קבלתי בית ספר ברמת גן, סגירת מעגל לילדותי, עיר הולדתי רמת גן בה העברתי שנים טובות של ילדות ונערות.

בית הספר "מורדי הגטאות", כיתות א-ח 830 תלמידים  ביהס הגדול ביותר בעיר, שהפך להיות ספינת הדגל בהישגיו ובאקלים שבו.

עבודה קהילתית ופיתוח צוותים, קהילה מעורבת ופוליטית, הצלחנו לעשות דברים יפים הן בפן הקהילתי כמו: יצירת ערב זיכרון לחללי צהל בערב ומאז הפך מסורת לכלל השכונה בעיר, ערב בו השתתפו מעל 3000 איש.

יצרנו סדר פסח בית ספרי שהיה צבעוני ומיוחד-כל ביהס חוגג בחוץ ביחד.

בנינו מקהלה, תזמורת, הגענו להישגים במדע וטכנולוגיה, מתמטיקה ואנגלית.

בנינו מרכז משאבים, שהיה בין הראשונים בעיר. ספרייה, מרכז מחשבים ואומנות בחדר מתקדם במיוחד.

נותרה לי פינה חמה בלב לבית הספר על יושביו.

לאחר 7 שנים עברתי לנהל בגבעתיים-בית ספר כיתות א-ח שכלל כיתות חינוך מיוחד.

בית ספר "בן גוריון", ביהס היה על סף סגירה, תדמית נמוכה בעיר והישגים, נמוכים. 270 תלמידים.

לאחר 7 שנים עזבתי כשביהס מנה 410 תלמידים.

ביהס היה מקום ראשון בעיר גבעתיים בהישגיו במיצ"בים, כולל אקלים ביה"ס. מקום 13 בארץ!!!

הטיפול בפרט היה מהטובים ביותר, קבלנו תעודות הצטיינות על קבלת השונה , השילוב בכלל ושל החינוך המיוחד בפרט.

הובלתי שינוי תדמית ותפיסה לגבי בית הספר. -ביה"ס הפך להיות ייחודי ועל איזורי בתחום: איכות הסביבה בשילוב אומנויות, תדמיתו השתפרה ותלמידים המתינו בתור להתקבל.

צוות המורים איכותי ועבד במלוא המסירות והמחוייבות להצלחת התלמידים-כולם!

מורים, שעברו פיתוח מקצועי בליווי צמוד שלי . אימנתי למיקוד מטרות והצלחה.

כולם למדו ושמרו על היותם מורים עדכניים.

בנינו הכוון לתלמידי ז, ח-הכוון שיצר להם נקודות יתרון, בו הם הובילו ברישום לבתי הספר התיכוניים.

בנינו הכוון לתלמידי החינוך המיוחד, דאגתי לשילובם עד גיל 21 ואני גאה בכך.

עבודה עם הורים, הדרכה הורית הן פרטנית והן בקבוצות. יצרנו קבוצות הורים להתמודדות עם קשיים, גיל התבגרות, בעיות חברתיות וכד'.

הקמנו מועדון שיעורי בית-ילדים נשארו בביהס להכין שיעורים בליווי מורים.

אז למה לבחור בי?

  • אוהבת את מה שאני עושה. אהבת העשייה החינוכית, לראות את השינוי ומה הוא עושה, לילד  לאדם , למשפחה, לקהילה.
  • ניסיון וידע רב שצברתי משך השנים, ראייה כללית לטווח קצר וטווח ארוך.
  • אלפי תלמידים, הורים ומורים רבים רבים עברו איתי, את חיי המקצועיים כמורה, מנהלת. הרבה מעל 10,000 תלמידים
  • היכרות עם שלבי גיל שונים והתפתחות הילדים לאורכם-מאפשרת לי יכולת הדרכה אופטימלית להורים ולילדיהם: מגן חובה לבית הספר, מעבר לחטיבת ביניים כיתות ו, גיל התבגרות, כיתות החטיבה ז-ח הכוון לתיכוניים-איך בוחרים, מתאימים תיכון לילד?
  • התמודדות ההורים עם ילדיהם בגילאים שונים.
  • התמודדות המערכת החינוכית עם תלמידים מאתגרים-ידע רב בנושא.
  • זכויות הורים ותלמידים במערכת החינוך, בכלל ובעת קשיים וצרכים מיוחדים: וועדות שילוב, וועדות השמה, כיתה קטנה, כיתה רגילה, שילוב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות, הפרעות קשב וריכוז, ילדים תקשורתיים: PDD, ASD  ועוד'-ידע רב בנושא.
  • יכולת אבחון גבוהה הן של  המערך המשפחתי, הארגון, מצבו של האדם הבא להתייעץ-יכולת זו מאפשרת לי להתאים את ההדרכה הטובה ביותר להשיג את התוצאות שהאדם רוצה להשיג, בליווי אישי, תמיכה והנעה (החדרת מוטיבציה).
  • יש לי קליניקה פרטית אך במידת הצורך מגיעה לבית המשפחה וכמובן לארגון או לבית הספר המזמין.
  • ניתן לצרוך את שירותיי , לאחר מפגש ראשון אבחוני, גם במפגשי טלפון ו-או שיחת וידאו סקייפ.
  • קשובה, מקצועית, סבלנית, אוהבת אדם.

.אני מזמינה אותך לתאם איתי שיחה טלפונית